Palveluehdot
Relaxio Oy (3362271-1)
Versio 2025.01
- Muutokset: kohta 3.3 Maksutavat
Ehdot voimassa 1. kesäkuuta 2025 lähtien.
Seuraavia ehtoja sovelletaan Relaxio Oy:n, Y-tunnus 3362271-1 (”Relaxio”) ja nimetyn henkilön (”Asiakas”) välillä. Näiden ehtojen lisäksi Relaxio soveltaa kulloinkin voimassa olevia ohjeita, viihtyvyyssääntöjä sekä muita mahdollisia palveluiden ja tarjousten ehtoja, jotka ovat saatavilla verkkosivuillamme (Relaxio.fi).
- Asiakkuus
Asiakkuus syntyy, kun Relaxio on hyväksynyt asiakkaan rekisteröinnin ja antanut asiakkaalle käyttäjätunnuksen, jolla voi kirjautua palveluun. Asiakkuus on henkilökohtainen ja sen alaikäraja on 18 vuotta.
Asiakas on velvollinen antamaan oikeat tiedot rekisteröitymishakemukseen. Asiakkaan tulee ilmoittaa Relaxiolle kaikista yhteys- ja maksutietojen muutoksista (mukaan lukien nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja muut annetut tiedot).
Käyttäjätunnus ja salasana ovat henkilökohtaisia, eikä asiakas saa luovuttaa tai ilmaista niitä kenellekään.
Rekisteröityminen Relaxion asiakkaaksi on asiakkaalle maksutonta.
Rekisteröityessään asiakas hyväksyy ja sitoutuu noudattamaan näiden ehtojen lisäksi kulloinkin voimassa olevia ohjeita, viihtyvyyssääntöjä sekä muita mahdollisia palveluiden ja tarjousten ehtoja, jotka ovat saatavilla verkkosivuillamme (Relaxio.fi).
Relaxio pidättää oikeuden kieltäytyä asiakkuuden myöntämisestä henkilöiltä, jotka
- ovat velkaa Relaxio Oy:lle tai jollekin sen konserniyritykselle,
- ovat toimineet Relaxion palveluehtojen, Erityisehtojen tai viihtyvyyssääntöjen vastaisesti ollessaan aikaisemmin Relaxion asiakkaana; tai
- joita on pysyvästi estetty pääsemästä Relaxion tiloihin (porttikielto).
2. Palvelu
Relaxio tarjoaa hierontalaitteissa tapahtuvaa hierontapalvelua. Asiakas on tietoinen, että Relaxio hieronta tapahtuu itsepalveluna ilman paikalla olevaa henkilökuntaa. Mahdollisten ongelmien varalta käytössä on päivystyspuhelin, jonka numero löytyy hierontalaitteesta. Numero ei ole asiakspalvelunumero, vaan asiakaspalvelu toimii sähköpostilla osoitteessa: asiakaspalvelu@relaxio.fi.
Relaxio huolehtii siitä, että hierontalaitteet ovat siistit ja toimivat. Mikäli asiakas havaitsee vian tai laite vikaantuu hieronnan aikana on hän velvollinen ilmoittamaan siitä asiakaspalveluun sähköpostilla osoitteeseen: asiakaspalvelu@relaxio.fi tai mikäli vika vaatii välittömiä toimenpiteitä soittamalla päivystyspuhelimeen.
Mikäli asiakkaan hieronta peruuntuu tai keskeytyy laitteistosta johtuvan teknisen vian vuoksi, korvaa Relaxio hänelle uuden vastaavan hieronnan.
Relaxio hierontapalvelun käyttö vaatii internet yhteydellä varustetun älypuhelimen. Palvelun varaukset, maksu ja käyttö tapahtuu Relaxion verkkopalvelussa. Asiakkaan tulee kirjautua palveluun omalla henkilökohtaisella käyttäjätunnuksella ennen varauksen tekemistä. Varauksessa valitaan hierontaohjelma, ohjelman pituus, lisäpalvelut ja ajankohta. Tilaan pääsy sekä hieronnan aloitus tapahtuu verkkopalvelussa (älypuhelimella) varattuna ajankohtana.
Pääsyoikeus tilaan on henkilökohtainen. Ulkopuolisia henkilöitä ei saa päästää sisään. Väärinkäyttö voi johtaa porttikieltoon sekä korvauksiin luvattomien henkilöiden mahdollisesti aiheuttamien vahinkojen osalta.
Tiloissa on turvallisuussyistä ympärivuorokautinen sensori-, ääni- ja kameravalvonta ja tiloja vartioidaan etäyhteydellä.
3. Maksut
Relaxio hieronnan voi varata joko kertahierontana tai asiakas voi liittyä Relaxio jäseneksi. Maksu suoritetaan voimassa olevilla maksutavoilla varauksen yhteydessä verkkopalvelussa.
3.1 Kertahieronta
Kertahieronta varataan ja maksetaan verkkopalvelussa. Hinta muodostuu ohjelman keston mukaan. Sen voi varata enintään 2 vuorokautta etukäteen ja se maksetaan varauksen yhteydessä voimassa olevilla maksutavoilla kulloinkin voimassa olevaan hintaan. Kertahierontaa ei voi perua.
3.2 RelaxioClubi (ent. Relaxio jäsenyys)
RelaxioClubi on 30 päivän jaksoissa etukäteen maksettavaa kestotilausta. RelaxioClubiin liitytään verkkopalvelussa ja liittymisestä peritään kulloinkin voimassa oleva liittymismaksu. RelaxioClubissa on kolme eri tasoa: START, johon sisältyy 4×45 minuutin hierontakertaa per jakso. HOPEA, johon sisältyy 2×30 minuutin, 2×45 minuutin ja 2×60 minuutin hierontakertaa per jakso. KULTA, johon sisältyy 2×30 minuutin, 4×45 minuutin ja 2×60 minuutin hierontakertaa per jakso. Voimassa olevat Relaxio jäsentilaukset muutetaan vastaamaan HOPEA tasoa. RelaxioClubin tasoa voi vaihtaa ilman liittymismaksua.
RelaxioClubin hieronnat voi varata aina voimassa olevalle kestotilausjaksolle etukäteen. Varaukset voi peruuttaa viimeistään 48 h ennen varattua aikaa. Kestotilaus uusitaan automaattisesti 14 päivää ennen tulevan jakson alkua kulloinkin voimassa olevaan hintaan. Kestotilaus on jatkuva ellei sitä erikseen irtisanota. RelaxioClubi kestotilauksen voi irtisanoa verkkopalvelussa viimeistään 30 päivää ennen seuraavan jakson alkua. Käyttämättä jääneitä hierontakertoja ei hyvitetä.
3.3 Maksutavat
Relaxio hieronnan voit maksaa verkkopankissa, debit- ja luottokortilla (Visa, Mastercard), ApplePaylla, GooglePaylla tai MobilePayllä. Kaikki hinnat sisältävät ALV:n ja käytettynä valuuttana on euro. Kauppa syntyy asiakkaan ja Relaxion välille. Maksut veloitetetaan välittömästi tilauksen hyväksymisen yhteydessä. Relaxion vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Relaxion maksupalvelukumppanina toimii Montonio Finance sekä Stripe.
4. Hierontapalvelun käyttöön liittyvät rajoitukset
Asiakkaalta odotetaan siisteyttä ja hyviä tapoja. Huolehdithan myös henkilökohtaisesta hygieniastasi.
Tupakointi, alkoholituotteiden, huumeiden tai muiden päihdeaineiden käyttö ei ole sallittua Relaxion tiloissa.
Jos asiakas tahallisesti vaurioittaa Relaxion kalustoa, kiinteistöä tai irtaimistoa, hän on velvollinen korvaamaan vahingon täysimääräisesti.
Mikäli vartija tulee paikalle asiakkaan väärinkäytöksen takia, Relaxiolla on oikeus periä aiheutuneet kulut kokonaisuudessaan asiakkaalta.
Hierontapalvelun käyttö on kielletty:
- sairaana.
- päihteiden vaikutuksen alaisena.
- jos on akuutti vamma.
- jos on hieronnan estävä perussairaus.
5. Asiakkuuden irtisanominen
Mikäli asiakas haluaa irtisanoa asiakkuuden tulee se tehdä kirjallisesti osoitteeseen asiakaspalvelu@relaxio.fi Tällöin Relaxio poistaa asiakastiedot tietosuojaselosteessa kuvatulla tavalla. Mikäli asiakas haluaa uudelleen tulla Relaxion asiakkaaksi on rekisteröityminen tehtävä uudelleen.
Relaxio voi irtisanoa asiakkuuden, jos asiakas rikkoo näitä ehtoja, ohjeita, viihtyvyyssääntöjä tai muita määräyksiä. Jos Relaxio irtisanoo asiakkuuden, maksettuja maksuja ei palauteta. Relaxiolla on oikeus vaatia asiakkaalta ehtojen rikkomisesta aiheutunutta vahinkoa vastaavaa korvausta.
Relaxio voi poistaa asiakkuuden (asiakastilin), mikäli se ei ole aktiivinen. (Ei ostoja yli 2 vuoteen)
6. Vastuunrajoitukset
Relaxio ei vastaa henkilövahingosta, omaisuusvahingosta tai asiakkaan omaisuuden menetyksestä.
Asiakas on vastuussa siitä, että hänen terveydentilansa on sellainen, että hän voi turvallisesti käytää Relaxio hierontaa. Epävarmoissa tapauksissa asiakas on velvollinen selvittämään asian terveydenhuollon ammattilaiselta etukäteen.
Relaxio tekee ajoittain tilojen esittelyä, siivousta, kunnostustöitä sekä korjauksia, huoltoa ja laitteiden vaihtoja, mikä voi johtaa tilapäisiin poikkeamiin aukioloajoissa. Relaxio pyrkii ilmoittamaan asiakkaalle tiloissa olevilla ilmoituksilla tai sähköpostitse kohtuullisissa ajoin etukäteen, jos toimenpiteet saattavat aiheuttaa haittaa asiakkaalle. Näistä ei synny korvausvelvollisuutta Relaxiolle.
Relaxio ei hyvitä asiakkaalle käyttämättä jääneitä hieronta-aikoja.
Relaxio ei vastaa Relaxion asiakkaalle tarjoaman palvelun vähentymisestä tai rajoittumisesta, joka johtuu Relaxiosta riippumattomasta tapahtumasta, jota Relaxio ei ole voinut kohtuudella estää tai ennakoida (mukaan lukien, mutta ei rajoittuen seuraaviin: pandemia, lakko, työtaistelu, tulipalo, tulva, mellakka, hallituksen määräys tai asetus tai terrorismi).
Relaxiolla on painavista syistä oikeus muuttaa tai perua varattuja hieronta-aikoja. Mikäli Relaxio peruu varatun ja maksetun hieronnan, hyvitetään maksettu summa asiakkaalle.
Relaxio ei vastaa mistään välillisestä tai epäsuorasta vahingosta, kuten tulonmenetyksestä tai saamatta jääneestä tuotosta, jotka aiheutuvat palvelun mahdollisista häiriöistä tai virheistä.
7. Muutokset ehtoihin ja palveluihin
Relaxiolla on oikeus tehdä muutoksia palvelun hintoihin, muihin maksuihin, näihin ehtoihin ja muihin ohjeisiin. Muutoksista pyritään ilmoittamaan 30 päivää ennen muutoksen voimaantuloa.
8. Henkilötiedot
Asiakas on tietoinen ja hyväksyy, että tiloja vartioidaan turvallisuussyistä etäyhteyden avulla käyttäen tallentavia valvontakameroita ja muita valvontaan tarkoitettuja laitteita. Valvonnasta vastaa Relaxio tai Relaxion valtuuttama taho (vartiointiliike). Materiaali saatetaan rikosilmoituksen yhteydessä luovuttaa poliisille tai muulle tutkinnasta vastuussa olevalle viranomaiselle.
Relaxio voi käyttää asiakkaan tietoja markkinointitarkoituksiin, ellei Asiakas ole nimenomaisesti kieltänyt tällaista käyttöä. Asiakas antaa Relaxiolle oikeuden kerätä tietoa palveluiden käytöstä.
Relaxio käsittelee asiakkaiden henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan Relaxion tietosuojakäytännön ja sovellettavan lainsäädännön mukaisesti. Asiakas vakuuttaa lukeneensa ja ymmärtäneensä voimassa olevan Relaxion tietosuojakäytännön (relaxio.fi/tietosuoja) Asiakkaalle ilmoitetaan nähin tehtävistä merkittävistä muutoksista.
8. Peruuttamisoikeus
Verkkopalvelusta ostetuilla Relaxio hierontapalveluilla ei ole Suomen kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän vaihto- ja palautusoikeutta perustuen kuluttajansuojalain 6 luvun 16 pykälään (kohta 11).
9. Sovellettava Laki ja Riitojen Ratkaisu
Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.
Mahdolliset sopimukseen liittyvät riidat pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvotteluin. Mikäli neuvottelut eivät johda sopimukseen, riita saatetaan ratkaistavaksi asiakkaan kotipaikan tuomioistuimessa.